Kasze – nieocenione źródło zdrowia i smaku

Kasze Dania, których częścią składową są kasze, nie cieszą się w Polsce zbyt dużym powodzeniem. Wielka szkoda, gdyż kasze są znakomitym źródłem cennych dla organizmu składników. Ponadto, mogą być dużym urozmaiceniem w zestawach obiadowych, w których niezmiennie królują ziemniaki. Trzeba tylko umieć je przygotowywać i odpowiednio łączyć z sosami, mięsami, dodatkami warzywnymi. Warto też wiedzieć, że istnieje wiele różnych gatunków kasz, z których często nie zdajemy sobie nawet sprawy, a które charakteryzują się wspaniałymi walorami smakowymi.
Ze względu na wysoką kaloryczność, kasze stanowią doskonałą bazę obiadową. A, jak wiadomo, obiad, jako posiłek główny, powinien dostarczać organizmowi odpowiednią ilość energii i składników pokarmowych. Kasze bogate są w niezbędne dla człowieka minerały, takie jak: potas, wapń, fosfor, żelazo, magnez i in. Również witaminy występują w nich w sporych ilościach. Są to takie witaminy, jak: B1, B2, E. Kasze otrzymuje się z: jęczmienia (perłowa, pęczak), pszenicy (manna), owsa (owsiana), gryki (gryczana, tatarczana), prosa (jaglana).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *