Jak przyrządzać zdrowe sosy?

zdrowe sosy Codzienne menu obiadowe przeciętnego Polaka w minionych latach składało się w głównej mierze z ziemniaków i mięsa, które serwowane były w obecności ciężkich sosów. Mąka w tychże sosach odgrywała główną rolę. Dziś wiele się zmieniło, i ciężkie sosy z dużą ilością zasmażki stają się powoli przeszłością. Aby wzbogacić dania obiadowe, wcale nie trzeba przyrządzać wysokokalorycznych, niełatwych do strawienia sosów, można zastąpić je lekkimi odpowiednikami.
Zdrowe sosy do mięs mogą występować zarówno w formie zimnej, jak i ciepłej. Wszystko zależy od tego, jakie mięso i w jaki sposób przyrządzamy oraz jakie do niego stosujemy dodatki. Do gotowanych ziemniaków lepiej będą pasować sosy na ciepło, natomiast do mięsa pieczonego podawanego z pieczonymi ziemniakami, znakomicie sprawdzi się wypełniony przyprawami sos zimny.
Robiąc sos na ciepło, wcale nie trzeba dodawać do niego mąki, aby zyskał wymaganą gęstość. Lepiej i zdrowiej będzie, jeśli do sosu dodamy chudej śmietany, jogurtu greckiego lub nawet zwykłego jogurtu naturalnego. Sosy gorące zagęszcza się również czasami zmiksowaną kaszą kuskus, kaszą jaglaną, zmiksowanymi gotowanymi ziemniakami i innymi warzywami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *