Jak gotować na parze?

sitko-na-pare Średni ubytek witamin podczas tradycyjnego przygotowywania potrawy sięga 40%, a w przypadku witaminy C nawet 70%. Tymczasem gotowanie na parze znacznie gwarantuje znaczne obniżenie tego wskaźnika. Dlatego potrawy gotowane na parze zachowują niemal pełną wartość odżywczą. Jest to tylko jeden z atutów gotowania na parze. Inne to lekkostrawność i walory smakowe.
Na parze doskonale można przyrządzić praktycznie wszystkie warzywa oraz wiele innych produktów żywnościowych. Szczególnie poleca się przygotowywać w ten sposób kalafiory czy brokuły, ponieważ w parowarze na pewno nie ulegną rozgotowaniu, a zachowają piękny wygląd i pozostaną jędrne. Jeśli chodzi o mięsa, do gotowania na parze nadają się delikatne rodzaje, mianowicie drób czy cielęcina, znakomicie też udają się przyrządzone w ten sposób ryby. Przed gotowaniem nie należy potraw solić, można lekko posolić już gotowe, ale lepiej i zdrowiej będzie użyć różnych aromatycznych ziół. Aby gotować na parze, możemy użyć specjalnej metalowej wkładki, którą umieszcza się w garnku z wodą. Możemy również zaopatrzyć się w garnek do gotowania na parze albo elektryczny parowar. Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie wybierzemy, gotować na parze na pewno warto!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *